Czym jest laseroterapia?

laseroterapia

Laseroterapia to innowacyjna metoda leczenia, wykorzystująca energię światła lasera do stymulowania procesów regeneracji tkanek, przyspieszenia gojenia oraz łagodzenia bólu. Stosowana jest w różnych dziedzinach medycyny, w tym w rehabilitacji, gdzie zdobywa coraz większe uznanie wśród specjalistów i pacjentów.

Zasada działania laseroterapii

W laseroterapii wykorzystuje się zjawisko fotochemiczne, polegające na przenoszeniu energii światła lasera na komórki organizmu. W wyniku tego procesu dochodzi do stymulacji mitochondriów, co prowadzi do zwiększenia produkcji ATP, czyli „paliwa” dla komórek. Efektem tego jest poprawa funkcjonowania komórek, przyspieszenie procesów regeneracji tkanek i redukcja stanów zapalnych.

Zastosowanie laseroterapii w rehabilitacji i jej korzyści

Dzięki temu, że laseroterapia jest nieinwazyjną i bezbolesną procedurą, przynosi wiele korzyści dla pacjentów, zapewniając bezpieczeństwo działania. Efekty terapeutyczne mogą być widoczne już po kilku zabiegach, przy czym nie ma przeciwwskazań, aby laseroterapię łączyć z innymi metodami leczenia, takimi jak kinezyterapia czy elektroterapia.

W rehabilitacji i fizjoterapii, naświetlanie laserem wykorzystywane jest w celu leczenia i łagodzenia dolegliwości bólowych różnorodnych schorzeń. Naświetlaniu laserem mogą być poddane m.in.:

• bóle mięśniowe i stawowe;
  • obrzęki i stany zapalne;
  • urazy tkanek miękkich (ścięgien, więzadeł);
  • przewlekłe rany i owrzodzenia;
  • pourazowe zmiany w układzie nerwowym.

Poprzez stymulację naturalnych procesów regeneracyjnych organizmu, laseroterapia w naturalny sposób zmniejsza stany zapalne, łagodzi ból, poprawia krążenie i przyspiesza gojenie. Laseroterapia jest szybkim i skutecznym zabiegiem, z minimalnym ryzykiem skutków ubocznych, o których pacjenci są zawsze dokładnie informowani przed wykonaniem naświetlania.