Terapia wisceralna – Białystok

Terapia wisceralna – Białystok jest metodą leczenia holistycznego skupiającą się na połączeniach pomiędzy układem mięśniowo-szkieletowym, a narządami wewnętrznymi. Wzajemne oddziaływania mięśniowo-szkieletowe bezpośrednio determinują położenie narządów w ciele i odwrotnie, organy wewnętrzne mają silny wpływ na stan zdrowia kręgosłupa, miednicy, żeber, obręczy barkowej, mięśni i powięzi. Nieprawidłowa postawa, skolioza, operacja, zapalenia tkanek i narządów, niedożywienie lub stres emocjonalny, mogą łatwo powodować dysfunkcję różnych narządów.

W konsekwencji w podrażnionych narządach powstaje napięcie, które jest przenoszone na układ mięśniowo-szkieletowy. Na przykład zapalenie pęcherza moczowego lub zaparcia, mogą prowadzić do problemów ze stawami biodrowym lub odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa. Idea integracyjnego, manualnego leczenia w terapii wisceralnej opiera się na szczegółowej analizie historii chorób przebytych przez Pacjenta, która następnie jest weryfikowana przez różne metody diagnostyczne w celu leczenia istniejącego ciągu restrykcji (łańcucha zmian chorobowych).

Łańcuch zmian chorobowych składa się z powiązanych ze sobą sektorów, które są poddawane specyficznym procedurom leczniczym opartym na anatomicznych, topograficznych, fizjologicznych i czynnościowych połączeniach sympatycznych oraz parasympatycznych. Celem Terapii Wisceralnej jest usunięcie restrykcji pomiędzy narządami wewnętrznymi, a układem mięśniowo-szkieletowym.

Kiedy warto zgłosić się na terapię wisceralną?

Na terapię wisceralną warto zgłosić się w wielu przypadkach. Kiedy konkretnie uczęszczanie na nią jest wskazane? Zaleca się to przede wszystkim osobom, które zmagają się z problemami trawiennymi. Ten sposób oddziaływania na organizm pomaga bowiem między innymi w przypadku kłopotów z jelitami. Oprócz tego wspomaga on również pracę wątroby i trzustki. Warto także zaznaczyć, że terapia wisceralna rozwiązuje wiele problemów z pęcherzykiem żółciowym oraz kamicą nerek. Na tego rodzaju zabiegi zgłasza się również wiele kobiet. Terapia uśmierza bowiem ból związany z menstruacją. Na omawiane wizyty warto zapisać się również podczas odchudzania, ponieważ pomaga ona w regulacji perystaltyki jelit, a także reguluje metabolizm.

Przeciwwskazania do terapii wisceralnej

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, terapia wisceralna jest pomocna w wielu schorzeniach. Niestety nie każdy może na nią uczęszczać. Kiedy konkretnie nie powinna mieć ona zastosowania? Przeciwskazania do jej podjęcia stanowią między innymi:

• poważne choroby narządów wewnętrznych jamy brzusznej,
  • choroby nowotworowe,
  • ciąża,
  • gruźlica i wysoka gorączka,
  • zakrzepy.

Jeśli zatem nie mają Państwo pewności czy możecie rozpocząć terapię wisceralną z powodu chorób, z którymi się zmagacie, warto skonsultować się wcześniej ze swoim lekarzem specjalistą. Jeśli wyda on zgodę na podjęcie tego rodzaju leczenia, wówczas zapraszamy do zgłoszenia się na wizytę w naszej placówce. Na terapię można zapisać się telefonicznie lub mailowo. Ponadto, jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące naszej oferty, zachęcamy do kontaktu. Chętnie udzielimy wyczerpujących odpowiedzi.