Rehabilitacja ultradźwiękami – Białystok

Zabiegi rehabilitacyjne wykonywane są przy pomocy różnego rodzaju metod. Jedną z nich są ultradźwięki. Jeśli są Państwo zainteresowani rozpoczęciem tego rodzaju kuracji, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Jako czołowa placówka na rynku specjalizujemy się między innymi właśnie w rehabilitacji ultradźwiękami – Białystok. Czym się ona charakteryzuje? Omawiany rodzaj zabiegu, jak wskazuje nazwa, polega na oddziaływaniu na wskazany obszar ciała falą ultradźwiękową. Posiada ona określoną częstotliwość, która przekracza granicę słyszalności. Wykorzystuje się do tego specjalistyczną aparaturę, a cały zabieg jest bezbolesny. Przeprowadza się go między innymi w przypadku występowania chorób o podłożu reumatologicznym, w celu przyspieszenia regeneracji uszkodzonych tkanek czy leczenia obrzęków o charakterze limfatycznym.

Zalety rehabilitacji ultradźwiękami

Rehabilitacja ultradźwiękami cieszy się zarówno w Polsce, jak i za granicą dużą popularnością. I nie jest to żadnym zaskoczeniem, ponieważ posiada ona wiele zalet. Jakie konkretnie korzyści wiążą się z jej wykonywaniem? Do największych z nich bez wątpienia możemy zaliczyć działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Oprócz tego omawiany rodzaj terapii pozwala przyspieszyć gojenie się ran. Wymieniając zalety rehabilitacji ultradźwiękami, należy również wspomnieć o zwiększeniu rozciągliwości tkani łącznej. Ponadto omawiana metoda, podobnie jak na przykład laseroterapia, skutecznie zmniejsza napięcie mięśni. Istotną zaletą rehabilitacji ultradźwiękowej jest również brak jej negatywnego wpływu na samopoczucie. Po zakończeniu zabiegu można zatem wrócić do codziennych obowiązków.

Czas trwania i przebieg zabiegu ultradźwiękami

Przeprowadzenie zabiegu ultradźwiękami nie jest zbyt skomplikowane. W związku z tym przekłada się to również na czas jego trwania. Jedna sesja nie powinna bowiem przekroczyć maksymalnie kilkunastu minut. Jakie konkretnie prace wykonuje w tym czasie fizjoterapeuta? Pierwszym krokiem jest pokrycie skóry w miejscu poddanym leczeniu specjalnym środkiem sprzęgającym. Najczęściej ma on formę żelu. Kolejnym etap polega na przemieszczaniu specjalnej głowicy po powierzchni ciała. W tym przypadku stosowane są dwie techniki. Pierwsza z nich nazywana jest labilną i polega na przesuwaniu narzędzia w sposób ciągły, równolegle do skóry. Alternatywę stanowi metoda zanurzenia w wodzie. Jest ona wykorzystywana przede wszystkim wtedy, gdy leczona powierzchnia ma nieregularny kształt.

Przeciwwskazania do rehabilitacji ultradźwiękami

Rehabilitacja ultradźwiękami, podobnie jak inne zabiegi fizjoterapeutyczne nie może być wykonywana u każdego Pacjenta. Jakie są przeciwwskazania do jej przeprowadzenia? Lista przyczyn uniemożliwiających taką formę leczenia jest niemal taka sama, jak w przypadku pozostałych metod. Pacjenci nie mogą być zatem w ciąży, a także zmagać się z chorobą nowotworową. Do przeciwwskazań do przeprowadzenia zabiegu należy również zaliczyć ostre infekcje z towarzyszącą im gorączką, zaawansowane choroby układu krążenia oraz stany zapalne skóry. Z omawianego sposobu rehabilitacji należy także zrezygnować w przypadku zakrzepowego zapalenia żył czy posiadania metalowych implantów w okolicy miejsca zabiegu.