Magnetoterapia – Białystok

Podczas walki z chorobami kości oraz stawów przeprowadza się różnego rodzaju zabiegi. Jednym z nich jest magnetoterapia – Białystok. Jeśli chcieliby Państwo z niej skorzystać, zapraszamy do wyboru świadczonych przez nas usług. Na czym konkretnie polega tego rodzaju zabieg? Magnetoterapia to nic innego, jak leczenie przy pomocy pola magnetycznego. Przenika ono bowiem do wnętrza organizmu i zwiększa przyswajanie tlenu przez tkanki, co skutecznie przyspiesza ich rozwój. Warto również zaznaczyć, że magnetoterapia korzystnie wpływa na wytwarzanie blizny kostnej. W związku z tym powrót do pełnej sprawności po jakiejkolwiek kontuzji staje się wyraźnie szybszy. Zabieg magnetoterapii w połączeniu na przykład z masażem sportowym sprawia zatem, że czas rekonwalescencji ulega znacznemu skróceniu.

Efekty magnetoterapii

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, magnetoterapia przyspiesza rozwój tkanek, a także wspomaga wytwarzanie się blizny kostnej. Co konkretnie można dzięki temu osiągnąć? Wśród efektów magnetoterapii możemy wymienić między innymi poprawę ukrwienia organizmu, zmniejszenie obrzęku, a także działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Oprócz tego omawiany zabieg pozwala również zredukować napięcie mięśniowe oraz zregenerować tkankę nerwową. Omawiając efekty magnetoterapii należy także wspomnieć o jej pozytywnym działaniu na tkankę kostną. Są w niej bowiem regenerowane wszelkie ubytki spowodowane osteoporozą. Oprócz tego omawiany zabieg wpływa na zdecydowanie efektywniejsze, a także szybsze leczenie stawów.

Wskazania do magnetoterapii

Magnetoterapia to zabieg, którego przeprowadzenie zalecane jest w przypadku różnego rodzaju chorób, dolegliwości, dysfunkcji czy urazów. Jakie konkretnie są zatem wskazania do wykonania tego rodzaju terapii? Na zabieg warto zgłosić się między innymi wtedy, gdy borykają się Państwo z problemem reumatoidalnego zapalenia stawów lub choroby zwyrodnieniowej kończyn oraz kręgosłupa. Ponadto jego przeprowadzenie zalecane jest również w przypadku osteoporozy lub zapalenia nerwów. Wielu Pacjentów zgłasza się na magnetoterapię również w celu złagodzenia stanów pourazowych bądź przyspieszenia gojenia się ran oraz oparzeń. Warto także zaznaczyć, że omawiany zabieg doskonale działa na zaburzenia procesów przemiany materii, a także jest pomocny w przypadku leczenia stanów zapalnych między innymi oskrzeli czy jajników.

Kiedy nie można poddać się magnetoterapii?

W związku z tym, że magnetoterapia ma niezwykle korzystny wpływ na organizm człowieka, cieszy się ona dużą popularnością. Niestety nie każdy może się poddać tego rodzaju zabiegowi. Jakie są przeciwwskazania do jego przeprowadzenia? Leczenie polem magnetycznym nie jest zalecane przede wszystkim kobietom w ciąży, ponieważ może ono stanowić poważne zagrożenie dla dziecka. Oprócz tego z magnetoterapii warto zrezygnować w przypadku nowotworu czy poważnych chorób układu krążenia oraz serca. Należy również wspomnieć, że omawiany rodzaj terapii nie może być przeprowadzony w przypadku mniej zaawansowanych dolegliwości. Przeciwwskazanie do leczenia polem magnetycznym stanowi bowiem na przykład grzybica czy ostre infekcje wirusowe, a także grzybiczne. W przypadku chorób przewlekłych warto zatem skontaktować się ze swoim lekarzem przed zgłoszeniem się na terapię.