Krioterapia – Białystok

Krioterapia to nic innego, jak leczenie zimnem. Według wielu źródeł taką metodę radzenia sobie z chorobami stosowano już w starożytnym Egipcie. I nie jest żadnym zaskoczeniem fakt, że przetrwała ona po dziś dzień, ponieważ posiada niezwykle wiele zalet. Jeśli zatem są Państwo zainteresowani zapisaniem się na krioterapię – Białystok, zachęcamy do skorzystania z oferty, którą przygotowaliśmy. Kiedy warto to zrobić? Zimnem leczone są takie choroby i schorzenia, jak między innymi:

• zapalenie stawów o podłożu metabolicznym,
  • osteoporoza,
  • choroby zwyrodnieniowe i stany zapalne narządu ruchu,
  • choroby reumatyczne tkanek miękkich i łącznych.

Warto zaznaczyć, że krioterapia, podobnie jak wiele innych zabiegów fizjoterapeutycznych wykorzystywana jest także jako forma odnowy biologicznej. Jeśli zatem chcą się Państwo zapisać na terapię, prosimy o kontakt.

Krioterapia miejscowa

Pacjentom zmagającym się z różnymi dolegliwościami oferujemy dwa rodzaje krioterapii. Mowa o zabiegach całościowych oraz miejscowych. Czym charakteryzują się drugie z wymienionych? W tym przypadku zabieg wykonywany jest bezpośrednio na obszarze źródła bólu przy pomocy specjalnej dyszy. Z odległości kilkudziesięciu centymetrów na określoną powierzchnię ciała nakierowywany jest strumień zimnego powietrza. Cały krioterapia miejscowa trwa od jednej do maksymalnie kilku minut i co ważne nie towarzyszy temu uczucie bólu. Jakie są efekty przeprowadzonych czynności? Krioterapia przede wszystkim działa przeciwbólowo oraz przeciwzapalnie. Ponadto redukuję ona wszelkie obrzęki i nabrzmienia. Warto również zaznaczyć, że ma ona wpływ na regenerację organizmu, ponieważ pozwala obniżyć poziom napięcia mięśniowego.

Jak przygotować się do krioterapii?

Przed przystąpieniem do zabiegu krioterapii istotne jest to, aby prawidłowo się do niego przygotować. O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem sesji? Przede wszystkim należy dokładnie umyć skórę. Jej powierzchnia powinna być pozbawiona jakichkolwiek kremów, maści lub balsamów. Konieczne jest również bardzo dokładne osuszenie ciała i włosów. W przypadku krioterapii całościowej warto również zdjąć biżuterię. Jeśli jednak zgłaszają się Państwo na zabiegi miejscowe, zalecany jest dobór odpowiedniego stroju, który ułatwi dostęp do miejsca, na które nakierowany zostanie strumień zimnego powietrza. Uwzględnienie wszystkich z wymienionych zasad sprawi, że cały zabieg będzie nie tylko w pełni bezpieczny, ale również będzie go można przeprowadzić znacznie sprawniej.

Przeciwwskazania do zabiegu

Krioterapii, podobnie jak niemal każdemu innemu zabiegowi medycznemu, nie może poddać się każdy Pacjent. Jakie są zatem przeciwwskazania do jego przeprowadzenia? Z tego rodzaju kuracji nie powinny korzystać przede wszystkim osoby, które borykają się z ciężkimi chorobami serca oraz układu krążenia, a także stanami pozawałowymi. Oprócz tego przyczyną, przez którą nie można uczęszczać na krioterapię, jest na przykład zapalenie pęcherza moczowego, choroby nowotworowe czy ostre infekcje i stany gorączkowe. Jeśli borykają się Państwo ze schorzeniami naczyń obwodowych lub zapaleniem naczyń krwionośnych, również zalecane jest zrezygnowanie z omawianej formy leczenia.